Zielone koktajle 4 błędy, które popełniasz przy blendowaniu

Zielone koktajle 4 błędy, które popełniasz przy blendowaniu

O czym nie wiemy robiąc koktajle? Oczywiście każdy zgodzi się z tym, że zielone koktajle są dla naszego zdrowia bardzo dobre i na pewno warto je spożywać. Jednak wiele osób przy ich przygotowywaniu popełnia błędy i warto ich unikać. Obecnie popularne na całym świecie green smoothies przynoszą naszemu organizmowi masę korzyści. Dzięki nim można oczyszczać organizm z toksyn, da się usunąć złogi z układu pokarmowego, dodamy organizmowi energii oraz wigoru. Trzeba jednak pamiętać, że przy ich przygotowywaniu nie można popełniać błędów. Powiemy tutaj o kilku takich działaniach, które właśnie będą błędami, a które jednak dość często się powtarzają. Dzięki ich uniknięciu Wasze koktajle będą jeszcze lepsze i zdrowsze.

1. Na pewno błędem będzie przygotowywanie ciągle takich samych koktajli. Wydaje się, że przez to możemy w organizmie doprowadzić do kumulacji szczawianów. Poza tym oczywiście nikt nie będzie chciał ciągle spożywać takich samych składników, ponieważ prędzej czy później po prostu stanie się to dla nas męczące. Jeśli chodzi o jadalne zielone warzywa to tak naprawdę lista jest praktycznie nieskończona i mamy ogrom różnorakich propozycji, które zawsze będzie można wybrać. Dlatego właśnie warto mieszać tymi koktajlami tak, że zawsze będzie można wprowadzić coś interesującego do składu wprowadzanego koktajlu. Wystarczy wymienić takie składniki jak: szpinak i jarmuż, różnorodne sałaty - jak dębowa, masłowa, rzymska, chińska, rukola czy roszponka, natka pietruszki, natka marchewki, seler naciowy, botwinka lub prosto z ogrodu czy pola mniszek lekarski albo pokrzywa. 

2. Wydaje się, że błędem będzie także miksowanie dużej ilości składników razem. Oczywiście nie jest to jakiś wielki, karygodny błąd, ale tak naprawdę w ten sposób możemy stworzyć mieszankę, która będzie aż nadto wybuchowa. Nigdy nie wiemy jak z takimi licznymi produktami będzie radził sobie nasz organizm. W związku z tym warto lepiej wstrzymać się z masą składników i po prostu na jeden koktajl łączyć tylko kilka składników. Dobrze sprawdza się przygotowywanie koktajlu z trzech składników. Czasami można uzupełnić taką zieleń jakąś przyprawą i wtedy na pewno będzie wszystko dobrze wyglądać i nasz żołądek dobrze sobie z tym poradzi.

3. Trzeci błąd z jakim spotykamy się często to sposób wypijania koktajlu Trzeba zauważyć, że wiele osób popełnia błąd spożywając taki napój jednym duszkiem. Wtedy do naszego organizmu wszystko od razu się dostanie, ale nie będzie procesu wstępnego trawienia ze śliną, który jak się okazuje jest bardzo ważny. Dlatego właśnie powinno się spożywać taki koktajl powoli przyjmując pojedyncze łyki. W ten sposób można być pewnym, że nasz organizm będzie mógł sobie spokojnie trawić te wszystkie składniki, które w tego typu napoju otrzymuje. Nie ma się gdzie spieszyć, trzeba się cieszyć smakiem.

4. Pora spożycia koktajlu również ma znaczenie Znaczenie ma również to kiedy taki napój będziemy spożywać. Jeśli będziemy spożywać koktajl po obiedzie to może się okazać, że jego składniki zaczną nam w jelitach fermentować i nie będzie to dobre rozwiązanie. Dlatego prawdopodobnie najlepiej będzie spożywać koktajl albo na śniadanie, a jeśli w innej porze to około 3 godziny po posiłku ewentualnie godzinę przed jego spożyciem.